Na het verzenden van een mailing kan je de resultaten ervan bekijken door boven op rapporten te klikken. Kies vervolgens bovenin van welke campagne en mailing je de resultaten wilt bekijken.
In het linkermenu zie je diverse tabbladen, onderstaand per tabblad een korte toelichting van de inhoud.
Overzicht
Hier zie je een samenvatting met de belangrijkste punten van de overige tabbladen. Wat is de open rate? Wat is de kwaliteit van de mailing? Wat is het ontvangersgedrag? Zijn het aantal ontvangers gegroeid? Je vindt het hier!
Ontvangers
Je ziet hier de top 50 van domeinen die de mailing geopend hebben. De lijst staat gesorteerd op het percentage dat per domein de mailing geopend heeft.
Als je verder naar beneden scrollt, zie je de e-mailadressen van degene die zich hebben ingeschreven en uitgeschreven.
Tot slot zie je een lijst van de laatste 250 e-mailadressen die de mailing geopend hebben. Klik op een specifieke ontvanger om zijn of haar gedrag te bekijken.
Link activiteit
Hier vindt je de statistieken van de hyperlinks die in de mailing gebruikt zijn. Je kunt hier terug vinden hoe vaak er per link is geklikt en welke ontvangers dat gedaan hebben.
Bouncers
De hard-bouncers op de mailing kun je hier terug vinden. Per e-mailadres kun je zien wat de reden ervan is. Ook wordt er een overzicht weergeven van de top 20 bounce domeinen.
Forwards
Bekijk hier of én door welke ontvangers je mailing is doorgestuurd.
Effectiviteit
Met behulp van een grafiek kun je zien hoeveel ontvangers uiteindelijk op de gewenste doelpagina’s terecht zijn gekomen. Onder de grafiek ziet je de top 20 bezochte doelpagina’s. Tot slot zie je een “track en trace” waarbij je per klikkende ontvanger kunt zien hoe ze je website hebben doorgelopen.
Auto replies
Er wordt hier weergeven hoe vaak een mailing wordt beantwoord met een auto reply. Bijvoorbeeld door e-mailadressen van ontvangers die vakantie hebben.
Heatmap
Eén overzichtelijke weergave van het klik-gedrag van je nieuwsbrief ontvangers. Linksboven zie je een legenda waarin staat beschreven hoeveel klikken een bepaalde kleur vertegenwoordigt.
Client analyse
Welke e-mailclients gebruiken je ontvangers? Van welk besturingsysteem maken ze gebruik? Wordt de mailing vaker via een mobiel apparaat of desktop gelezen? Dit zijn allemaal vragen die je met de informatie op deze pagina kunt beantwoorden.
Geografisch
Via de geografisch heatmap kun je bekijken vanaf welke locatie je ontvangers de mailing hebben gelezen. De heatmap laat in één helder overzicht zien, waar je ontvangers zich geografisch bevinden.
Split analyse
Heb je gebruik gemaakt van een A/B/C/… split testing bij het verzenden van de mailing? Dan kun je hier per variant de resultaten vergelijken.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.