Een aankoop doen in je webshop gaat niet altijd in één stap voor de klant. Klanten kunnen twijfelen over een aankoop. Dit kan bijvoorbeeld inhouden dat iemand een product in de winkelwagen plaatst, maar het niet afrekent. Met de automatische verlaten winkelwagen mail kun je inspelen op het achterlaten van een gevulde winkelwagen door de klant.
Gebruik de verlaten winkelwagen mail om de klant alsnog over te halen tot aankoop. Deze mail is een succesvolle manier voor het terugwinnen van klanten. We laten je hieronder zien hoe je de mailing opstelt.
Verlaten winkelwagen e-mail opstellen
- Om de mailing aan te maken kun je eventueel de handleiding “in 6 stappen een mailing opstellen en versturen” raadplegen. Voor de verlaten winkelwagen mail komt er echter nog iets meer bij kijken dan het opstellen van de mail.
- Om de verlaten winkelwagen mail te laten werken, kies je in de editor welke items dienen te worden ingeladen. Ga hiervoor eerst naar campagnes en ga naar jouw verlaten winkelwagen mail. Je opent hem zo in de editor.
- In de editor kies je het blok waarin je het item dat achtergelaten is wil laten inladen. In het linker menu kies je nu bij Lightspeed automatiseren of Magento automatiseren welke items je wilt inladen. De cijfers houden in welk item uit de winkelwagen je wilt inladen, bijvoorbeeld: winkelwagen item (2) is het tweede item in de winkelwagen.
- Klik na het kiezen van de juiste items voor wijzigingen opslaan. Je kunt zelf bepalen op welke plaats en hoeveel items je inlaadt in je verlaten winkelwagen mail.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.