1. Campagne aanmaken
Een Campagne kun je zien als een verzamelmap waaronder je soortgelijk mailings kunt indelen.
Wanneer je eerder al de gewenste campagne hebt aangemaakt, kun je deze stap overslaan en verder gaan naar stap 2.
Kies in het linkermenu voor Campagnes en klik vervolgens op Campagnes aanmaken
Vul de benodigde velden in en klik op de button Campagnes aanmaken
Onderstaand een beschrijving van de in te vullen velden:
- Campagnenaam: De naam van de campagne waaronder de mailing gaat vallen.
- Categorie: Door een categorie in te vullen of te kiezen, kun je verschillende campagnes met elkaar categoriseren.
- Naam van de afzender: De (bedrijfs-)naam die de ontvangers als afzender van je mailing zien.
- E-mailadres van de afzender: Het e-mailadres waar van uit de mailing verstuurd wordt.
2. Mailing aanmaken
Kies in het linkermenu voor Campagnes en klik vervolgens op E-mailing toevoegen.
Start met het selecteren van de gewenste campagne.
Vul vervolgens de benodigde velden in en klik onderaan de pagina op Mailing aanmaken.
Onderstaand een beschrijving van de belangrijkste (vereiste) velden:
- Onderwerp mailing: Trigger hiermee de ontvangers om je mailing te openen.
- Snippet mailing: Een ondersteuning van het onderwerp. Wordt vaak getoond onder de onderwerp regel.
- Omschrijving mailing: Deze omschrijving is allen voor je eigen overzicht bedoeld, ontvangers zullen deze niet te zien krijgen.
- Naam van de afzender: De afzendernaam die ontvangers te zien krijgen.
- E-mailadres van de afzender: Het e-mailadres die ontvangers als afzender te zien krijgen.
- Reply-to e-mailadres: Het e-mailadres waar reacties op je mailing naar verzonden worden. (bijvoorbeeld “out of office” berichten)
3. Content toevoegen
Ga met de cursor in de template staan en klik op het gele plusteken (+).
Kies in de linkerkolom voor een gewenste structuur en vul de benodigde velden met content. Klik linksonder op wijzigingen opslaan om te zien of alles naar wens is. Met het gele plusteken (+) kun je een onbeperkte hoeveelheid aan structuren, in een willekeurige volgorde toevoegen.
Door met de cursor op een toegevoegde structuur te gaan staan, kun je deze wijzigen, verplaatsen, kopiëren of verwijderen.
Is de mailing volledig naar wens? Klik dan linksboven op editor afsluiten.
4. Testen!
Klik aan de rechterkant van de zojuist opgezette mailing op de dropdown-balk opties. Kies vervolgens voor versturen.
Je kunt nu de mailing testen door één of meerdere e-mailadressen in te voeren en op test versturen te klikken. De mailing verschijnt nu in de desbetreffende mailboxen.
Tevreden over de mailing? Klik dan op naar stap 2 – naar de inhoud test. MailCampaigns gaat nu automatisch de inhoud van de mailing testen.
Is je mailing door de tests gekomen, klik dan op naar stap 3 – ontvangers selecteren.
5. Ontvangers selecteren
Selecteer de gewenste ontvangersgroepen en klik op naar stap 4 – versturen.
Nog geen ontvangersgroepen? Deze kun je aanmaken door bovenin voor ontvangers te kiezen. Nadat je een groep hebt aangemaakt kun je hierin contacten importeren.
6. Direct versturen of inplannen
Je bent er bijna. Het versturen van de mailing kan op drie manieren:
- Direct versturen: De mailing wordt direct verzonden wanneer je de onderstaande stap doorloopt.
- Inplannen: De mailing wordt ingepland op een door jou bepaalde dag en tijd.
- Timemapping: Op basis van historie berekent MailCampaigns per ontvanger op welke dag en tijd hij of zij de e-mail het liefste opent. Aan de hand hiervan wordt de e-mail per ontvanger ingepland. (let op: deze functie is pas te gebruiken na het versturen van een aantal mailings, dit i.vm. het opbouwen van historie)
Kies één van de drie mogelijkheden en klik vervolgens op definitief nu versturen. Gefeliciteerd, je mailing is/wordt verzonden!
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.