Men krijgt per dag een grote hoeveelheid aan mails binnen. Een Nederlander ontvangt gemiddeld 96 e-mails per week. Het is daarom belangrijk om op te vallen tussen deze grote massa. Eén van de manieren om dit te bewerkstelligen is om de mailing op hét juiste moment bij je nieuwsbrief-abonnees af te leveren.
Hét juiste moment
Hét juiste moment voor je mailing is afhankelijk van een hoop facetten. Per doelgroep kan dit moment anders. Zelf per ontvangers kan dit verschillen. Hét juiste moment bestaat dus niet, maar hier heeft MailCampaigns wat op bedacht: time mapping!
Time mapping
De time mapping functionaliteit leert van zichzelf. Per ontvanger wordt er bij gehouden op welke dag en tijdstip hij/zij de mailing openen. Aan de hand van deze gegevens kan MailCampaigns per ontvanger berekenen wanneer de grootste kans is dat hij/zij de mailing gaan lezen. Per dag kan dit tijdstip verschillen. Door bij het versturen de time mapping functie te gebruiken, levert MailCampaigns je mailing af, op het voor de ontvanger perfecte tijdstip. De mailing wordt dus verspreid over de dag afgeleverd aan al je nieuwsbrief-abonnees.
Hoe werkt het?
Lees in dit artikel hoe je een mailing kunt opstellen en versturen. In de laatste stap (4) van het versturen kan de functie time mapping aangevinkt worden. Als je vervolgens op definitief nu versturen klikt, gaat MailCampaings de mailing -verdeeld over 24 uur- per ontvanger inplannen en versturen.
Opmerkingen
0 opmerkingen
U moet u aanmelden om een opmerking te plaatsen.