De wereld van e-mail marketing is continu in beweging. Dit zorgt voor nieuwe trends en innovaties binnen een e-mail. In deze blog bekijken we de kracht van bewegende beelden in je e-mail. Er zijn vele variaties mogelijk, waardoor er altijd plaats is voor een GIF in jouw mailing!
Waarom een GIF?
Het is algemeen bekend, een foto zegt meer dan duizend woorden, dus een animated GIF moet zelfs nog krachtiger zijn. Het gebruik van GIF’s om producten en services weer te geven in e-mail wordt steeds belangrijker in e-mail design. Met het versturen van je mailing wil je klanten aanzetten tot klikken in de e-mail. Animated GIF’s blijken de ideale tool om klanten aan te sporen tot actie, ze trekken aandacht en verrijken je mailing. Vaak is een kleine beweging al genoeg om de ontvanger te verrassen en warm te maken. Ook zorgt het gebruik van de GIF ervoor dat je opvalt in de inbox.
Wat laat je zien?
Het gebruik van een GIF maakt je mailing minder statisch en geeft hem net een andere uitstraling. Gebruik de GIF bijvoorbeeld om humor toe te voegen aan je mailing door een grappige en vlotte GIF te maken. Het is echter ook effectief om de animated GIF op een andere manier te gebruiken. Zo is de GIF ideaal voor het vertonen van verschillende producten in dezelfde afbeelding. Je kunt in één GIF je producten vergelijken of naast elkaar laten zien. Het kost je zo een stuk minder ruimte om toch veel producten toe te voegen aan je mailing.
Wanneer je als organisatie een service verkoopt die je wilt toelichten in je mailing is de animated GIF ook erg handig. Je kunt in een GIF iets wat complex is voor de ontvanger duidelijk illustreren. Ook laat je overzichtelijk zien hoe je service werkt met een korte instructievideo.
Over het algemeen geeft de animated GIF een nieuwe dimensie aan je e-mail. Je springt eruit bij je ontvangers en het geeft je mail een toffe uitstraling. Het gebruik van GIF’s heeft een erg positief effect op de click rate in je e-mail. Misschien is het tijd om ook eens een toffe GIF in jouw mailing te plaatsen!
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.