Een persoonlijke benadering van je contactpersonen kan van enorme waarde zijn. Gepersonaliseerde velden kunnen gebruikt worden in de onderwerpregel, maar ook in de nieuwsbrief zelf. Uit de cijfers van MailCampaigns blijkt dat de conversie hoger is wanneer er gepersonaliseerde velden gebruikt worden.
Gepersonaliseerde onderwerpregel
Een voorbeeld van een gepersonaliseerde onderwerpregel zou bijvoorbeeld kunnen zijn: “Peter, we hebben een cadeau voor je”.
Het aanroepen van een persoonlijk-veld is afhankelijk van de benaming die je aan de desbetreffende velden hebt gegeven. De benaming van de velden kun je bekijken en eventueel wijzigen onder instellingen > contactvelden. Onder de contactvelden staat de manier waarop de velden aangeroepen kunnen worden, bijvoorbeeld [subscriber_voornaam]. De bovenstaande onderwerpregel zou dan worden: “[subscriber_voornaam], we hebben een cadeau voor je“. Ieder willekeurig contactveld kan op deze manier opgeroepen worden.
Het kan natuurlijk zo zijn dat niet iedere voornaam bekend is, hiervoor kun je een fallback instellen. Dit kan er als volgt uitzien: “[subscriber_voornaam, fallback=Gefelicteerd], we hebben een cadeau voor je“. Wanneer de voornaam niet bekend is zal de onderwerpregel er als volgt uitzien: “Gefelicteerd, we hebben een cadeau voor je”.
Gepersonaliseerde content
Ook in de content van de mailing kan gebruik gemaakt worden van gepersonaliseerde velden. Dit werkt op dezelfde manier als in de onderwerpregel. Je kunt de mailing bijvoorbeeld beginnen met “Beste [subscriber_voornaam] [subscriber_achternaam],” ofwel “Beste Jan Janssen,“. Met fallback kan dit er bijvoorbeeld als volgt uitzien: “Beste [subscriber_voornaam] [subscriber_achternaam, fallback=relatie],“. Als je op de lichtblauwe balk naast het 'item bewerken' menu drukt, dan komen de tags tevoorschijn. Zie de animatie hieronder ter voorbeeld.
Opmerkingen
0 opmerkingen
Artikel is gesloten voor opmerkingen.